szkoła dla rodziców – kolejna edycja

szkoła dla rodzicówn

Wychowanie dziecka to jedno z największych i najważniejszych zadań jakie stoją przed nami. W głównej mierze od rodziców, od najbliższego otoczenia dziecka zależy jak będzie ono funkcjonowało w przyszłości, co będzie niosło przez życie i co będzie umiało dawać sobie i innym.

Jeśli jesteś rodzicem, dziadkiem, opiekunem – Fundacja Strefa Pociech zaprasza Cię na warsztaty „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały Jak słuchać żeby do nas mówiły”. Na cyklu cotygodniowych spotkań będziesz mógł poszukać odpowiedzi na pytania: jak budować relację z dzieckiem, jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty, jak budować w nim poczucie własnej wartości, otwartość czy chęć współpracy.

Zajęcia bezpłatne dla uczestników, bo dofinansowane.
Cykl 10 trzygodzinnych spotkań raz w tygodniu.
Grupa ruszy jak uzbiera się 10 chętnych osób.

WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH

„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”

Szkoła dla Rodziców to cykl warsztatów dotyczących profilaktyki uniwersalnej ukierunkowany na przeciwdziałanie zachowaniom problemowym dzieci i młodzieży oraz podnoszenie kompetencji wychowawczych rodziców i opiekunów. Uczestnicy tego cyklu podniosą swoje kompetencje wychowawcze i opiekuńcze. Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą.
Warsztaty te są częścią sprawdzonego programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” promowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji MEN.

Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.” (część I) oraz A. Faber i E. Mazlish
„Rodzeństwo bez rywalizacji” (część II)

Tematyka zajęć część I :
Budowanie relacji dorosły – dziecko, a w tym:
– wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane
– rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
– aktywne, wspierające słuchanie,
– motywowanie dziecka do współdziałania,
– modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
– uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i w grupie,
– wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
– budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
– konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.

Tematyka zajęć część II:
Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na więzi i szacunku) relacji między dziećmi:
-rywalizacja i zazdrość między dziećmi,
-kłótnie, bójki dzieci i różne inne trudności,
-problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu,
-wpływ ról na relacje między dziećmi i ich dorosłe życie