KIERMASZ

kiermasz 2 kwiatnial

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

Tego dnia Fundacja Strefa Pociech i Ośrodek Terapeutyczny Krasnal organizują kiermasz z którego środki przeznaczone będą na terapię dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Zapraszamy Wszystkich Państwa do udziału w zbiórce publicznej w ramach której przekazać będzie można środki finansowe lub dary rzeczowe.
Dary zostaną sprzedane na kiermaszu z czego środki zasilą akcję, rzeczy nie sprzedane przekazane zostaną za pośrednictwem Magazynu Rzeczy Używanych prowadzonego przez Fundację Strefa Pociech osobom potrzebującym z trenu powiatu sokołowskiego. (Można do nas zgłaszać takie osoby i rodziny)

Dary (zabawki, też używane a w dobrym stanie; ubrania, książki, artykuły gospodarstwa domowego, cokolwiek co przydać się może komuś innemu ale też gadżety, towary czy usługi podarowane przez firmy prosimy składać w Ośrodku Terapeutycznym Krasnal w kazdy marcowy wtorek, środę i piatek w godzinach 14:00- 19:00.

Kiermasz odbędzie się 2 kwietnia (niedziela) w lokalu Fundacji Strefa Pociech ul. Lipowa 5 ( nad „Starówką”)w godzinach 10:00- 16:00.

Środki Finansowe można bedzie przekazac do puszek podczas Kiermaszu, podczas zbiórki darów w Ośrodku Krasnal oraz robiąc wpłaty na konto Fundacji Strefa Pociech (nr 28203000451110000004041300) z dopiskiem darowizna-Kiermasz

Zapraszamy do udziału w akcji.

Opis dzieci na terapię których organizujemy kiermasz:

Michał- jest wesołym i ruchliwym 3- letnim chłopcem z autyzmem. Niestety nie potrafi aktualnie przekazać swoich potrzeb i tego co go cieszy słowami, jednak robi coraz większe postępy i uczy się nowych umiejętności. Chętnie naśladuje swoich bliskich i lubi zabawę piłeczkami oraz cieszy się gdy jest przytulany. Wymaga natomiast systematycznej pracy terapeutycznej żeby rozwinąć umiejętność porozumiewania się i rozumienia otoczenia, tak aby jego poziom funkcjonowania był coraz lepszy. Jego terapia koncentruje się na rozwijaniu umiejetności współpracy, a przede wszystkim komunikacji, tak aby chłopiec mógł zrozumiec nas i przekazać nam słowami swoje potrzeby. Wymaga on dlatego ciągłego i systematycznego udziału w zajęciach.

Kasia- 5 letnia dziewczynka z autyzmem, która zawsze z pozytywną motywacją uczestnicy w zajęciach i chętnie wykonuje polecenia i zadania. Dzięki systematycznej pracy terapeutów i rodziców potrafi mówić. Jej wypowiedzi to zazwyczaj pojedyncze słowa i niestety nie zawsze rozumie kierowane do niej wypowiedzi, szczególnie te dłuższe. Wymaga także pomocy podczas codziennych aktywności samoobsługowych. Kasia jest dodatkowo bardzo porządkowa i dba o swoje rzeczy. Zajęcia dla niej ukierunkowane są na rozbudowanie jej umiejętności porozumieniwania się i rozumienia otoczenia, tak aby w późniejszym życiu całkowicie samodzielnie mogła nawiązywać kontakty z ludźmi.

Dominik- 9 letni chłopiec z autyzmem, który osiąga bardzo dobre wyniki w nauce. Ma świetną pamięć i umiejętności matematyczne. Dla chłopca trudnością jest natomiast nawiązywanie i utrzymywanie relacji z kolegami, czego bardzo potrzebuje i chce być przez nich lubiany. Czasem też nie wiem jak powinien się zachować w różnych miejscach i sytuacjach. Zajęcia dla Dominika koncentrują się na rozwijaniu jego umiejetnosci społeczno-emocjonalnych, czyli nauce tego dlaczego tak a nie inaczej powinno się zachowywać i jak odbierać zachowania i emocje innych.

Mateusz- pogodny i zawsze uśmiechnięty 9 letni chłopiec z autyzmem. Dla Mateusza kontakt słowny jest trudny, lubi natomiast powtarzać zwroty z bajek czy filmów, które doskonale pamięta. Bardzo lubi aktywności ruchowe, chętnie buja się na huśtawkach i bawi i basenie z piłeczkami. Wymaga natomiast pomocy przy codziennych aktywnościach oraz trudno jest mu oceniać co jest dla niego bezpieczne a co nie. Celem głównym terapii Mateusza jest bogacenie jego wiedzy o otoczeniu, rozwijanie samodzielności, stymulowanie do porozumiewania się oraz dostarczanie wszelkich wrazeń ruchowych